Brawlhalla Balance preview 軽翻訳(未清書版
Brawlhalla Balance preview 軽翻訳
斧 弱体化?
下弱:硬直時間増加(14固定値 9変数値→14固定値 11変数値
空N:攻撃モーション中の許容加速度が減少
空下:攻撃モーション中の許容加速度が減少
ハンマー 弱体化?
空N:攻撃モーション中の許容加速度が減少
空下:攻撃判定が13→11に減少、
空振り時の硬直時間が3固定値 18変数値→4固定値 18変数値に増加
リカバリー:発生が10→12へ増加
カタール 強化?
空N:当てたときの硬直時間が1固定値17変数値→0固定値14変数値へ減少
スタン値が23~16から24~17に増加
空下(地上版):空振り時の硬直時間が7固定値10変数値→6固定値10変数値へ減少
オーブ 弱体?
空N:ダメージが14→12へ減少
ランス 強化?
横弱:相手のダメージによってセットアップ位置が徐々に変更される
(ガントレットの下弱に似てる)
吹き飛ばし力が30固定値6変数値→55固定値0変数値へ増加
空N:攻撃の開始時と途中の範囲が増加
鎌 弱体?
空N:攻撃判定が6→5へ減少
Legends
Ada 強化
銃N:硬直時間が25→20へ減少、吹き飛ばし力が60固定51変数→60固定53変数へ増加
Gnash 弱体
槍N:トータルの硬直時間が22→24へ増加
ハンマーN:トータルの硬直時間が15→17へ増加
Mordex 弱体
ガントレット横:吹き飛ばし力が70固定52変数→64固定50変数へ減少
ガントレット下:前派生版の吹き飛ばし力が60固定49変数→55固定44変数へ減少
N派生版の吹き飛ばし力が60固定50変数→55固定48変数へ減少
Munin 弱体
弓横:硬直時間が12→14へ増加
壁版と空中版の吹き飛ばし力が55固定43変数→50固定41変数へ減少
地上版の吹き飛ばし力が62固定51変数→60固定50変数へ減少
弓下:吹き飛ばし力が60固定53変数→58固定51変数へ減少
鎌下:地上版の吹き飛ばし力が65固定51変数→60固定50変数へ減少
空中版の吹き飛ばし力が55固定45変数→50固定42変数へ減少
Petra 弱体?
ガントレット横:最小溜め時間が13→15へ増加
QueenNai 強化
カタールN:トータルの硬直時間が36→24へ減少
SirRoland 強化?
ランス横:ダッシュなどの動きによる勢いの増加(慣性が載るようになった?)
Ulgrim 強化?
ランスN:ノックバックの角度がより垂直方向になり、より一貫性が増した。
ヒットしている間の前方向への動きがわずかに減少
最小溜め時間が11→10へ減少
ランス下:空振り時のトータル硬直時間が25→22へ減少
原文 参照元
Axe
- Axe Down Light: Increased Recover time from 14 Fixed/9 Variable to 14 Fixed/11 Variable.
- Axe Neutral Air: Decreased allowed acceleration during the attack.
- Axe Down Air: Decreased allowed acceleration during the attack.
Hammer
- Hammer Neutral Air: Decreased allowed acceleration during the attack.
- Hammer Down Air: Decreased Hit Window from 13 to 11; Increased Recover time on miss from 3 Fixed/18 Variable to 4 Fixed/18 Variable.
- Hammer Recovery: Increased Time to Hit from 10 to 12.
Katars
- Katar Neutral Air: Decreased Recover time on hit from 1 Fixed/17 Variable to 0 Fixed/14 Variable; Increased Stun from a range of 23~16 to a range of 24~17.
- Katar Down Air: Decreased Recover time on miss for the ground collision from 7 Fixed/10 Variable to 6 Fixed/10 Variable.
Orb
- Orb Neutral Air: Decreased Damage from 14 to 12.
Rocket Lance
- Lance Side Light: Changed to stricter setup location logic that also gradually changes setup location based on the target’s damage, similar to Gauntlets Down Light; Force changed from 30 Fixed/6 Variable to 55 Fixed/0 Variable.
- Lance Neutral Air: Slightly increased threat area during the beginning and middle of the attack.
Scythe
- Scythe Neutral Air: Decreased Hit Window from 6 to 5.
Ada
- Ada Neutral Blasters: Decreased Recover time from 25 to 20; Increased Force from 60 Fixed/51 Variable to 60 Fixed/53 Variable.
Gnash
- Gnash Neutral Spear: Increased total Recover time from 22 to 24.
- Gnash Neutral Hammer: Increased total Recover time from 15 to 17.
Mordex
- Mordex Side Gauntlets: Decreased Force from 70 Fixed/52 Variable to 64 Fixed/50 Variable.
- Mordex Down Gauntlets: Decreased Force of the forward version from 60 Fixed/49 Variable to 55 Fixed/44 Variable; Decreased Force of the neutral version from 60 Fixed/50 Variable to 55 Fixed/48 Variable.
Munin
- Munin Side Bow: Increased total Recover time from 12 to 14; Decreased Force of the wall and aerial bursts from 55 Fixed/43 Variable to 50 Fixed/41 Variable; Decreased Force of the ground version from 62 Fixed/51 Variable to 60 Fixed/50 Variable.
- Munin Down Bow: Decreased Force from 60 Fixed/53 Variable to 58 Fixed/51 Variable.
- Munin Down Scythe: Decreased Force of the grounded version from 65 Fixed/51 Variable to 60 Fixed/50 Variable; Decreased Force of the aerial version from 55 Fixed/45 Variable to 50 Fixed/42 Variable.
Petra
- Petra Side Gauntlets: Increased Minimum Charge time from 13 to 15.
Queen Nai
- Queen Nai Neutral Katars: Decreased total Recover time from 36 to 24.
Sir Roland
- Sir Roland Side Rocket Lance: Increased momentum from movement such as a dash.
Ulgrim
- Ulgrim Neutral Lance: The angle of knockback is now more vertical and more consistent; Slightly decreased forward movement during the Time to Hit; Decreased Minimum Charge time from 11 to 10.
- Ulgrim Down Lance: Decreased total Recover time on miss from 25 to 22