TanakaUlgrimのゲームの話

ゲームが無いと生きていけない生物の気まぐれ

Brawlhalla Balance preview 軽翻訳(未清書版

Brawlhalla Balance preview 軽翻訳

 

 

斧 弱体化?

下弱:硬直時間増加(14固定値 9変数値→14固定値 11変数値

空N:攻撃モーション中の許容加速度が減少

空下:攻撃モーション中の許容加速度が減少

 

 

ハンマー 弱体化?

空N:攻撃モーション中の許容加速度が減少

空下:攻撃判定が13→11に減少、

   空振り時の硬直時間が3固定値 18変数値→4固定値 18変数値に増加

リカバリー:発生が10→12へ増加

 

 

カタール 強化?

空N:当てたときの硬直時間が1固定値17変数値→0固定値14変数値へ減少

   スタン値が23~16から24~17に増加

空下(地上版):空振り時の硬直時間が7固定値10変数値→6固定値10変数値へ減少

 

 

オーブ 弱体?

空N:ダメージが14→12へ減少

 

 

ランス 強化?

横弱:相手のダメージによってセットアップ位置が徐々に変更される

   (ガントレットの下弱に似てる)

   吹き飛ばし力が30固定値6変数値→55固定値0変数値へ増加

空N:攻撃の開始時と途中の範囲が増加

 

 

鎌 弱体?

空N:攻撃判定が6→5へ減少

 

 

 

Legends

 

 

Ada 強化

銃N:硬直時間が25→20へ減少、吹き飛ばし力が60固定51変数→60固定53変数へ増加

 

 

Gnash 弱体

槍N:トータルの硬直時間が22→24へ増加

ハンマーN:トータルの硬直時間が15→17へ増加

 

 

Mordex 弱体

ガントレット横:吹き飛ばし力が70固定52変数→64固定50変数へ減少

ガントレット下:前派生版の吹き飛ばし力が60固定49変数→55固定44変数へ減少

        N派生版の吹き飛ばし力が60固定50変数→55固定48変数へ減少

 

 

Munin 弱体

弓横:硬直時間が12→14へ増加

   壁版と空中版の吹き飛ばし力が55固定43変数→50固定41変数へ減少

   地上版の吹き飛ばし力が62固定51変数→60固定50変数へ減少

弓下:吹き飛ばし力が60固定53変数→58固定51変数へ減少

鎌下:地上版の吹き飛ばし力が65固定51変数→60固定50変数へ減少

   空中版の吹き飛ばし力が55固定45変数→50固定42変数へ減少

 

 

Petra 弱体?

ガントレット横:最小溜め時間が13→15へ増加

 

 

QueenNai 強化


カタールN:トータルの硬直時間が36→24へ減少

 

 

SirRoland 強化?


ランス横:ダッシュなどの動きによる勢いの増加(慣性が載るようになった?)

 

 

Ulgrim 強化?


ランスN:ノックバックの角度がより垂直方向になり、より一貫性が増した。

     ヒットしている間の前方向への動きがわずかに減少

     最小溜め時間が11→10へ減少

ランス下:空振り時のトータル硬直時間が25→22へ減少

 

 

原文 参照元

Balance Preview - Brawlhalla

Axe

  • Axe Down Light: Increased Recover time from 14 Fixed/9 Variable to 14 Fixed/11 Variable.
  • Axe Neutral Air: Decreased allowed acceleration during the attack.
  • Axe Down Air: Decreased allowed acceleration during the attack.

Hammer

  • Hammer Neutral Air: Decreased allowed acceleration during the attack.
  • Hammer Down Air: Decreased Hit Window from 13 to 11; Increased Recover time on miss from 3 Fixed/18 Variable to 4 Fixed/18 Variable.
  • Hammer Recovery: Increased Time to Hit from 10 to 12.

Katars

  • Katar Neutral Air: Decreased Recover time on hit from 1 Fixed/17 Variable to 0 Fixed/14 Variable; Increased Stun from a range of 23~16 to a range of 24~17.
  • Katar Down Air: Decreased Recover time on miss for the ground collision from 7 Fixed/10 Variable to 6 Fixed/10 Variable.

Orb

  • Orb Neutral Air: Decreased Damage from 14 to 12.

Rocket Lance

  • Lance Side Light: Changed to stricter setup location logic that also gradually changes setup location based on the target’s damage, similar to Gauntlets Down Light; Force changed from 30 Fixed/6 Variable to 55 Fixed/0 Variable.
  • Lance Neutral Air: Slightly increased threat area during the beginning and middle of the attack.

Scythe

  • Scythe Neutral Air: Decreased Hit Window from 6 to 5.

Ada

  • Ada Neutral Blasters: Decreased Recover time from 25 to 20; Increased Force from 60 Fixed/51 Variable to 60 Fixed/53 Variable.

Gnash

  • Gnash Neutral Spear: Increased total Recover time from 22 to 24.
  • Gnash Neutral Hammer: Increased total Recover time from 15 to 17.

Mordex

  • Mordex Side Gauntlets: Decreased Force from 70 Fixed/52 Variable to 64 Fixed/50 Variable.
  • Mordex Down Gauntlets: Decreased Force of the forward version from 60 Fixed/49 Variable to 55 Fixed/44 Variable; Decreased Force of the neutral version from 60 Fixed/50 Variable to 55 Fixed/48 Variable.

Munin

  • Munin Side Bow: Increased total Recover time from 12 to 14; Decreased Force of the wall and aerial bursts from 55 Fixed/43 Variable to 50 Fixed/41 Variable; Decreased Force of the ground version from 62 Fixed/51 Variable to 60 Fixed/50 Variable.
  • Munin Down Bow: Decreased Force from 60 Fixed/53 Variable to 58 Fixed/51 Variable.
  • Munin Down Scythe: Decreased Force of the grounded version from 65 Fixed/51 Variable to 60 Fixed/50 Variable; Decreased Force of the aerial version from 55 Fixed/45 Variable to 50 Fixed/42 Variable.

Petra

  • Petra Side Gauntlets: Increased Minimum Charge time from 13 to 15.

Queen Nai

  • Queen Nai Neutral Katars: Decreased total Recover time from 36 to 24.

Sir Roland

  • Sir Roland Side Rocket Lance: Increased momentum from movement such as a dash.

Ulgrim

 

  • Ulgrim Neutral Lance: The angle of knockback is now more vertical and more consistent; Slightly decreased forward movement during the Time to Hit; Decreased Minimum Charge time from 11 to 10.
  • Ulgrim Down Lance: Decreased total Recover time on miss from 25 to 22